Hoe werkt een overnameproces bij HMN?


  • Ons eerste contact is telefonisch of via e-mail. Daarin ontdekken we of er een potentiële match is.

  • Daarna maken we een afspraak op het HMN-kantoor in Utrecht, daar kun je direct de sfeer proeven van ons intermediaire bedrijf.
  • Als eerste ondertekenen we de wederzijdse geheimhoudingsverklaring, dan kunnen we daarna overal open over praten.

  • De volgende stap is goed naar jou luisteren. Waarom heb je de beslissing genomen om je portefeuille (deels) te verkopen en wat zijn jouw belangrijkste doelen om te realiseren?
  • Daarna vragen we je inzicht te geven in je portefeuille en maken wij intern diverse berekeningen. We bekijken de huidige situatie, het toekomstige potentieel en de samenstelling van de portefeuille.
  • Op basis van jouw specifieke wensen en ons interne onderzoek brengen wij je een bod uit. In een volgend persoonlijk gesprek spreken we de definitieve prijs met elkaar af, waarna de overeenkomst wordt voorbereid.
  • Bij ons op kantoor wordt de tekenafspraak gemaakt, die we natuurlijk combineren met een feestelijk moment.

  • Daarna begint het administratieve proces van overname. Samen met een van onze collega's gaan we per maatschappij de klanten overvoeren. Daarbij nemen wij je zoveel mogelijk werk uit handen. De communicatie met je klanten vullen we, in goed overleg met jou, zorgvuldig in.
  • Blijf je voorlopig actief als financieel adviseur onder de vlag van Hypotheken Midden Nederland? Dan stroom je het proces in om toegang te krijgen tot onze software applicaties en interne procedures en maken we afspraken over vergoedingen voor jouw werkzaamheden.